Het begrip 'social media' is je uiteraard niet vreemd. Je hebt een of meerdere persoonlijke accounts of overweegt om binnenkort je eerste stappen te zetten op de sociale netwerken. Wist je dat kanalen als LinkedIn, Twitter en Facebook ook een enorm professioneel potentieel hebben? Of houdt de complexiteit van het huidige socialmedialandschap je tegen om ze ten volle te verkennen? Tijdens de interactieve opleiding social media verdwijnen al je twijfels en vragen als sneeuw voor de zon. Deze opleiding social media licht Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram … bevattelijk toe. Ook als je er nog geen kennis mee hebt gemaakt, biedt ze je voldoende bagage om meteen aan de slag te gaan. Een halve dag opleiding volstaat om je social media helemaal eigen te maken.

Doelstellingen

Volg je vandaag de opleiding social media voor professioneel gebruik? Dan sta je morgen sterk. Want social media zijn alomtegenwoordig en winnen nog aan populariteit. Waarom? Ze zijn interactiever dan bijvoorbeeld e-mail en verhogen je efficiëntie. Als je ze intelligent gebruikt, tenminste. In deze opleiding zie je hoe bedrijven social media inzetten:

  • Ze gebruiken Twitter om klachten en vragen te behandelen.
  • Ze vragen op Facebook feedback om hun producten of diensten te verbeteren.
  • Ze zetten social media in voor marktonderzoek, of zelfs voor hun interne communicatie.

Na afloop van deze opleiding ben je vertrouwd met de ins en outs:

  • Je weet hoe je social media inzet naast de traditionele media
  • Je integreert social media vloeiend in je professionele communicatie
  • Je schakelt social media in om efficiënter samen te werken met anderen
  • Je gebruikt social media om je werk beter te organiseren
  • Je kent de opportuniteiten én de valkuilen van social media

Pluspunten

De docent is een onvervalste socialmedia-expert. Hij maakt je in een mum van tijd wegwijs in de 'genetwerkte' samenleving.

Interactief programma op basis van een vooraf ingevulde vragenlijst.

Geen technische toelichting of vaktaal, maar praktische voorbeelden, tips en trucs.

Bestemd voor

Wil je leren hoe je social media doeltreffend inschakelt als communicatiekanaal, zowel op persoonlijk als op professioneel vlak? Dan is deze opleiding social media iets voor jou. Zeker als je voor je functie in nauw contact staat met de klant, zorgt de opleiding voor een aanzienlijke meerwaarde. Bijvoorbeeld voor medewerkers op het departement marketing of customer service, hr of pr, productontwikkeling …

"

Goede docent die weet waar hij over spreekt met de nodige kennis en ervaring. Inhoudelijk zeer nuttig voor eender welk bedrijf in eender welke sector. Deze opleiding is het geld waard.

"
Jolien Valkeneers, promoter, Upstars
"

Erg pragmatische/ concrete opleiding - in schril contrast met alle theoretisch/abstracte marketingwise-opleidingen rond deze topic. Echt een 'hands on'-opleiding, vol concrete, praktische tips.

"
Anneleen Van Troos, corporate communications manager, Philips Belgium
"

Een prima cursus die u in sneltempo door het social media landschap loodst. Een echte aanrader.

"
Benjamin Bouten, online marketingcoördinator, Honda Access Europe
"

Veel bruikbare voorbeelden, je kunt na de opleiding meteen aan de slag.

"
Ines Ielegems, medewerker klant en verkoop, De Lijn
"

Professionele organisatie, professionele lesgever en professionele locatie. Erg toegespitst op cases/beroepen/bedrijven van de groep deelnemers, wat de theorie concreter maakte.

"
Evita Versmessen, administratief medewerker, Everest Advocaten

Programma

De opleiding social media biedt je een complete beginnersgids. Met een beknopte algemene introductie en een grondig overzicht van de meest relevante platformen.

1. Hoe ziet de perfecte socialmediastrategie eruit?

  • Wat zijn social media?
  • Wat is de meerwaarde van social media?
  • Hoe kies je de juiste mix van socialmediaplatformen?
  • Hoe ga je met social media aan de slag?

2. Communiceren en netwerken via social media: wanneer gebruik je welke tool?

Facebook

  • Profielen, groepen, fanpagina's: wat gebruik je wanneer?
  • Hoe adviseer je doelgericht met social ads?
  • Hoe stel je in twee minuten een Facebook-advertentie op?
  • Hoe zorg je ervoor dat die advertentie bij de juiste mensen terechtkomt?
  • Hoe rekruteer je via Facebook?

LinkedIn

  • Hoe creëer je een gouden LinkedIn-profiel?
  • Hoe onderhoud en vergroot je je professionele netwerk?
  • Hoe promoot je je producten en diensten, je bedrijf of jezelf met relevante content?
  • Hoe adverteer je doelgericht via LinkedIn?
  • Hoe rekruteer je via LinkedIn ?
  • Wat levert een betalend account je op? Doen of niet?

Twitter

  • Welke mogelijkheden biedt Twitter jou en je organisatie?
  • Hoe ga je aan de slag met Twitter Ads?

YouTube, Instagram, Snapchat

  • Wat zijn de meest in het oog springende opties van deze social media?

3. Reputatiemanagement: Twitter en Google Alerts

  • Wat als het misgaat op social media?
  • Hoe wapen je jouw organisatie tegen vragen en klachten?
  • Hoe zet je monitoringtools en Google alerts in?

Docent(en)

Ben Roggen

Ben Roggen rondde in 2014 zijn opleiding commerciële communicatie af aan de PXL hogeschool en vervoegde het social media team van RCA Group. Daar beheert hij klanten zoals SKODA, Campari en Vanden Borre en houdt hij zich dagelijks bezig onder meer het uitwerken van online strategieën tot het schrijven van dagelijkse berichten en van concepten bouwen tot uitwerken creatieve campagnes.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 234 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data